Líný Koh Chang

05:13:00

Koh Chang byla první zastávka na naší cestě po severním Thajsku. Je to největší z ostrovů a je poměrně snadné se na něj dostat. I z toho důvodů je nejvíc plný turistů z okolních ostrovů.

První noc našeho thajského dobrodužství jsme ale strávili v Bangkoku. Měli jsme zabookovány hotel kousek od letiště, který poskytuje zdarma transfery na letiště a na stanici metra. Vždy, když jsme v Bangkoku, vyrazíme do nákupního centra Siam Paragon. Trochu si říkám, jestli to není škoda, když je kolem tolik jídla, ale první stravu tady bereme spís rezervovaně a konzervatině vyrážíme právě do Siam Paragon. Navíc jídlo v nákupníhc centrech v Bangkoku a celkové v Asii je úplně jiné úrovně než v Čechách. Je to tam samá dobrota jako ze street food, ale podmínky jsou komfortnější.

Další den jsme brzo ráno vyrazili letadla na sever, kde jsme z úplně nejmenšího letiště Trat, na kterým jsem kdy byla (neměli ani jezdící pas na kufry). Z něj jsme pak vyrazili do přístavu. Jeli jsme na ferry, kterým jsem se vždy snažila vyhnout kvůli bezpečnosti. Ale tentokrat to nějak vyšlo, že jsem nám bookla online 2 místa a ani jsem se nedivila, že je to "vehicle ferry" tzn. že nás na letišti vyzvedl minivan, ten nás odvezl k ferry a tím stejným minivanem nas pak na ostrově Koh Chang odvezli i do hotelu, když nás ferry nechal na ostrově :)

Překvapivě jsem na trajektu byla úplně klidná a užívala si tu jízdu. Ten trajekt meli i cool občerstvení :) a nebyla to žádný nebezpečná bárka. Navíc jídzda trvala asi půl hodinky.

Koh Chang je veliký ostrov na severu. Patří do národní rezervace, což je super. Měli jsme fajn ubytování v příjemným resortu. Příště bych si zaplatila víc za lepší pokoj reps. jiné umístění pokoje. Ten náš byl totiž u silnice, která i v noci byla docela rušná. A to jsem člověk, který usne kdekoli.
Coconut Beach Resort má v nabídce ale i krásné vilky v nádherně zahradě nebo kousek od pláže, do kterých se určitě vyplatí investovat.

V resortu jsme chodili na snídani, které jsou standardní (výběr pečiva, meloun&ananas, thai kuchyně, pult, kde připravovali čerstvé palačinky a všelijaké varianty vajíček - míchaná, volská nebo omeleta). Chyběl mi třeba jogurt, ale to byl detail, který jsem obešla. Zároveň mají jen černý čaj a černou kávu, která je obecně v hotelích nejen v Asii běžná. Na druhou stranu hned přes ulici byla super kavárna :)
Jednou jsme byli v resortu i na obědě na pláži, což bylo fajn, ale nejlepší byly jejich večerní bbq.
Nejsem romantik, ale tohle bylo opravdu romanticky. Na pláži byly bílé stoly s červenými ubrusy. Na velkém stromě pak záříla různobarevná světýlka, která decentně blikala. K tomu hrála živá hudba. Většinou staré hity amerických zpěváků, které přezpívavál Thajec vtipnou angličtinou, ale bylo to milé a dodávalo to krásnou atmosféru. A ty grilované ryby! Obvykle jsem si ji s přítelem dali na půl a k tomu ještě nějaké dobrůtky jako třeba krevety nebo jen česnekový chleba.

Jeden vecer přišli hodně mladí kluci a udělali Fire Show. Na takové akce moc nejsem, ale byli opravdu šikovní a milí.

Hned přes ulici od resortu byl supermarket, kam jsme chodili pro vodu a další nezbytnosti. Pár kroků od něj pak místní rodina prodávala ovoce, kam jsme chodili i na čerstvý kokos a mango sticky rice. Bylo to nejlepší ovocnářství, které jsme za celou dobu naší cesty potkali.

Kousek od supermarketu pak byla už zmíněná kavárna, další restaurace a masáže. Takže vse důležité jsme měli v v dosahu. Možná i proto jsme se z toho resortu ani nehnuli. Nejlepší totiž byla pláž, která sice neměla úplně bilý písek, ale byla čistá. Moře samozřejmě průzračné a teplé. Přes den jsme relaxovali ve stínu pod stromy a palmami. Na pláži jsme měli zdarma cool sedatka.
Většinu času jsem tak prospala. :)

Jediná slabina Koh Changu je, že ačkoli je to poměrně líný ostrov a jezdí tam spíše starší, tak už jsem taky dorazil sex tourism. Všimli jsme si ho párkrát... velmi nenápadně, ale bohužel to člověka nutí  přemýšlet. Rozhodně se to náda srovnat s rozsahem, jako jsme zažili na nejznámější pláži Chaweng na Koh Samui. Ale i tak je smutné to vidět.

Koh Chang určitě má i další místa, které za to stojí objevit, ale po náročném pracovním tempu jsem neměla sílu se vydávat na cesty, a tak jsem většinu času prospala na pláži... Na druhou stranu mi to tak dobilo baterky, že jsem si skvěle užila další ostrov Koh Mak, který jsme navštívili a o kterém bude další post.